Blogaward – og lidt om manglende tid til læsning

Det var på en eller anden måde gået helt forbi min næse, at Maja havde givet mig en blogaward. Ups. For at I ikke skal tro, at jeg er helt forsvundet, vælger jeg derfor at besvare den nu – meget forsinket. Jeg sender den dog ikke videre, da jeg har på fornemmelsen at det er en af dem, der allerede har været godt rundt.

1. Hvorfor begyndte du at blogge?
Faktisk har jeg jo allerede blogget længe på min anden (og primære) blog, Hjemme hos Xenia. Eftersom det dog er en madblog, følte jeg, da jeg startede på denne udfordring i starten af året, at jeg manglede et sted at fortælle om de bøger, jeg læste. Jeg synes ikke, at det passer sammen med resten af indholdet på min madblog, så derfor startede jeg denne blog.

2. Hvilke blogs følger du?
Jeg følger først og fremmest madblogs – og mange af dem. Men ind imellem sniger der sig dog et par andre blogs ind, bl.a. et par blogs om sundhed, nogle enkelte hverdagsblogs og meget få modeblogs (og kun dem, der også handler om mad). Jeg har på det seneste fået lyst til at få lidt flere bogblogs ind i min liste også, men jeg har svært ved at finde nogle. Hvis du har eller kender til en, der er god, må du meget gerne skrive en kommentar. Og lige for at give en fornemmelse for hvor mange blogs, jeg følger: Her i løbet af de sidste tre dage har jeg været meget opslugt af The Hunger Games-serien, hvorfor jeg ikke har fået læst blogs. Her efter frokost i dag havde jeg altså lige pludseligt 150 ulæste indlæg!

3. Favoritfarve(r)?
Okay, ærligt talt – er det her ikke lidt fjollet spørgsmål? Anyway, jeg tror ikke rigtigt, jeg har nogen yndlingsfarve. I min indretning er det meget neutrale og varme farver og det samme er faktisk tilfældet med mit tøj. Hvis jeg dog skal fremhæve én farve, er jeg meget glad for mint.

4. Yndlingsfilm
Uha, det her er godt nok et svært spørgsmål. Jeg ser nemlig rigtigt mange film – og jeg ejer ligeså. Som I nok har gættet, har jeg lidt af en listemani, hvilket gør, at jeg har en liste over alle de film, jeg ser (host OCD host). Og de sidste tre år har jeg set mellem 100 og 200 film om året. Det er ergo ikke særligt nem at fremhæve en enkelt. Jeg har dog en forkærlighed for romantiske komedier og fantasy-film. Og jeg hader gysere – i alt har jeg nok kun set fem i mit liv.

5. Hvilke lande drømmer du om at besøge – og hvorfor?
Faktisk har jeg ikke som sådan en drømmedestination. Jeg ved, at der er mange, der har det, men når jeg rejser er det ikke altid så vigtigt hvor jeg er. Jeg synes helt sikkert det er spændende, at se nye steder – og i virkeligheden har jeg været meget få steder uden for Europa (jeg har dog været mange steder i Europa). P.t. har jeg dog ikke sådan en rejselyst, som jeg ved mange har. Men jeg vil gerne snart til Frankrig igen, så jeg kan se om jeg overhovedet kan huske noget af min franske – og det håber jeg på, at jeg kan komme i sommerferien…

 

Lige som en sidste bemærkning: I har muligvis tænkt over, at jeg ikke har blogget så meget her på det sidste. Og det skyldes ganske enkelt, at jeg ikke har fået læst særligt meget (lige med undtagelse af de tre Hunger Games-bøger på tre dage). Når jeg har tid til at læse p.t. bliver det først og fremmest studierelevant. Og så hjælper det nok heller ikke på det, at “Fight Club”, som jeg har været i gang med de sidste par uger, ikke fænger så meget, som jeg havde håbet på. Det skyldes muligvis, at jeg allerede kender en ret stor del af slutningen, takket være at jeg har set filmen ret mange gange. Men jeg skal nok komme igennem den – på et tidspunkt…🙂

One comment on “Blogaward – og lidt om manglende tid til læsning

  1. maja siger:

    “Nej, så mener jeg mere ekstremt end Twiligt. Twiligt er egentlig fin – og en af mine guilty pleasures
    Men samtidig har Twilight været den eneste af “den slags” serier, som jeg rigtigt har gidet. Jeg prøvede Vampire Diaries, men gik død halvvejs. Så det er nok en af grundene til at jeg også har været lidt modvillig over for den der Vampire Academy, som umiddelbart lyder som det samme. Men fedt at det ikke er det -så må jeg lige genoverveje

    Officielt hører den nok under bogbloggen ja, men det tager vi ikke så tungt her”

    Tager lige svaret her på bogbloggen istedet😉 :

    Altså, jeg ved ikke helt hvad du så mener med ‘lidt for young-adult’ så🙂
    Vampire Diaries er heller ikke noget for mig! Jeg synes bogen var alt for dårlig skrevet og handlingen flad, men sådan er det altså ikke med Vampire Academy – jeg synes virkelig du skal genoverveje den serie. Jeg elskede den hvertfald😛

Skriv et svar

